Image Alt

Iran

Iran, nasze wielkie marzenie, które spełnimy w 2017 roku z naszym przewodnikiem, dziennikarzem i wybitnym podróżnikiem, Arturem Orzechem.

O Iranie Jarek Kuźniar napisał:

To jest kraj marzenie dla wielu podróżników. Ale jednocześnie kraj, do którego wpuszczają po bardzo szczegółowym rentgenie dotychczasowego życia. On, choć jest iranistą, do ostatniej chwili nie wiedział czy będzie mógł wjechać.(…)

„Nie bójmy się tego kraju. To bardzo młode pokolenie” – przekonywał Artur Orzech. Mnie przekonał. Chciałbym tam wreszcie kiedyś wylądować nie martwiąc się, że mój zawód – dziennikarz – skazuje mnie na pozostanie z dala od perskiej kuchni, historii, legendy.

MIEJSCA

SYBERIA

Marzec 2015, wyprawa zakończona

Syberia, jedna z pierwszych wypraw goforworld.com, poprowadzona przez Michała Książka – badacza Syberii, a także znawcę Rosji i kulturoznawcę.

Niezwykła podróż w sam głąb tajemniczych terenów Rosji rozpoczęła się od kolei Transsyberyjskiej ze stacją w Nowosybirsku. To jednak dopiero początek zgłębiania Jakucka.

Ekipa goforworld.com miała okazję zobaczyć między innymi Moskwę, a kolejne przystanki w podróży na Syberię zaczęły stanowić coraz większe wyzwanie. Już drugiego dnia wyruszyliśmy przez Udmurcję i góry Ural, mając okazję zobaczyć granicę między Europą i Azją.

Jedna podróż, wiele wrażeń. Podziwianie niezwykłej urody Syberii wymaga skupienia i wiedzy. Nasz przewodnik odkrył przed nami piękno krajobrazu, kultury i obyczaje mieszkańców, które robią duże wrażenie na przyjezdnych.

Syberia 2015 to wyprawa ‚background tour’, która wymaga o wiele więcej od podróżnika, ale też o wiele więcej daje w zamian. Syberię warto przeżyć i poznać, na ile ona sama pozwoli.

ISLANDIA

Czerwiec 2015, wyprawa zakończona

Islandia to wyjątkowa podróż goforworld.com do krainy, która zachwyca i przyciąga przyjezdnych z całego świata. Jest co podziwiać – surowy, niemalże rustykalny pejzaż, oszałamiająca flora i fauna, a do tego szereg niesamowitych zjawisk natury. To wszystko zebrane w jednym miejscu na Ziemi, na wyspie, która słynie z braku słońca i wiecznej nocy.

Nasi przewodnicy, Tomasz Wasilewski (meteorolog TVN Meteo) oraz Dariusz Rott (kulturoznawca), pokazali nam Islandię od podszewki. Całą wyprawę relacjonowaliśmy LIVE na serwisie goforworld.com, dzięki czemu czytelnicy mogli na gorąco poczuć niesamowity klimat odwiedzanych miejsc.

Obowiązkowym przystankiem był Reykjavik, najdalej leżąca stolica Europy. Kolejne punkty wyprawy to między innymi gorące źródła Hveragerdi, gejzery oraz przepiękny wodospad Gullfoss.

Islandia okazała się spełnieniem marzeń tych, którzy od lat podziwiali ją jedynie na zdjęciach. Planujemy tam powrócić, bo taką podróż trzeba przeżyć ponownie!

JAPONIA

Październik 2015, wyprawa zakończona.

Japonia, czyli kraina kwitnącej pokory. Takim hasłem obrendowaliśmy niesamowitą, jesienną podróż goforworld.com do kraju, który zaskakuje dosłownie na każdym kroku. W Japonii mogliśmy podziwiać kulturę diametralnie różną od naszych europejskich przyzwyczajeń. To była cenna lekcja i wielka przygoda.

Naszym „nauczycielem kraju”, tłumaczem i przewodnikiem stał się Jakub Karpoluk – kulturoznawca i japonista. Jego imponująca wiedza oraz umiejętność dzielenia się nią sprawiły, że Japonia stała się dla nas naprawdę bliska. Inaczej niż w przypadku jakiejkolwiek innej wyprawy.

W trakcie podróży zobaczyliśmy między innymi pulsujące życiem Tokio, targ rybny Tsukiji, Park Narodowy Fudżi – Hakone. Szczególne wrażenie wywarła jednak Shinkansenem świątynia Tysiąca Bram Tori, mieszcząca się w Kioto, dawnej stolicy Japonii.

Całość wyprawy była relacjonowana LIVE przez Jarosława Kuźniara za pośrednictwem serwisu goforworld.com. Wrażenie niezapomniane aż do teraz.

URUGWAJ

13 dni – 2/15 lutego 2016, brak wolnych miejsc

Argentyna i Urugwaj to najlepsza możliwa propozycja na luty. Razem z goforworld.com chcemy zabrać was w rzeczywistość, gdzie wszystko smakuje i zachwyca inaczej. Na dobry początek wymarzone Buenos Aires – stolica tanga i niesamowitych zabytków architektury.

Naszym celem jest jednak oszałamiający Urugwaj, który z opowieści naszej przewodniczki, Karoliny Marczewskiej, wyłania się jako prawdziwa kraina szczęścia.

Na trasie grupy goforworld.com między innymi Colonia de Sacramento – pierwsza portugalska osada, oraz wioska Cabo Polonio, w której czas zatrzymał się zupełnie. Czeka nas także stolica Urugwaju, czyli tętniące życiem Montevideo.

Mamy zamiar zgłębiać kulturę, poznawać Urugwaj od każdej możliwej strony… dobrze zjeść, bo przecież to właśnie ten kraj słynie z najlepszej wołowiny na świecie.

Urugwaj 2016 to jedno z podróżniczych marzeń. Mamy zamiar je spełnić w towarzystwie najlepszej przewodniczki, jaka istnieje, mieszka i działa w Urugwaju.

HIMALAJE

15 dni – 16/31 lipca 2016

Himalaje w lipcu? Nie, to niekoniecznie zdobywanie szczytów, na które porywa się zbyt wielu śmiałków. Wyprawa goforoworld.com to raczej podróż (również trekking) w celu poznania kultury, historii, religii i historii zaklętych w wyjątkowo wysokich górach.

Ekipę goforworld.com poprowadzą w Himalajach jak zawsze niezwykli przewodnicy. Tym razem to Kasia i Andrzej Mazurkiewiczowie. Doświadczeni podróżnicy, znawcy terenu i przede wszystkim – serdeczni ludzie. Pod wodzą takich osób wyprawa to nie tylko okazja do poznawania, ale również przeżywania.

Przed nami podróż do Delhi , a następnie lecimy do Leh (3500 m n.p.m.). Zwiedzimy buddyjskie świątynie Hemis, Thikse i Shey. To jednak dopiero wstęp, bo kolejne punkty to na przykład trekking przez przełęcz Parkachik La, a następnie przejazd do Padum (stolica Zanskaru).

Wrócimy bogatsi o niezwykłe wrażenia, bo trudno znaleźć tak dobrze przemyślaną wyprawę w tak niezwykłych warunkach. Dołączycie do nas? Gwarantujemy przygodę życia!

GRUZJA

11 dni – 28/04-08/05 2016

Do Gruzji pojedziemy wspólnie z Akademią Nikona. Grupę goforoworld.com poprowadzi Radek Polak, znawca Gruzji, fotograf, który o tym kraju wie więcej niż ktokolwiek inny. To właśnie on przygotował unikalny materiał o lelo burti – tradycyjnej grze Gruzinów. Widowisko dosłownie zapiera dech w piersiach, bo przypomina wielką rozgrywkę rugby, w której bierze udział tłum mężczyzn. Panowie w każdym wieku, z okolicznych miejscowości i wiosek.

Jednak pierwsza wspólna wyprawa Akademii Nikona i goforworld.com to nie tylko udział w grze, ale niesamowita ekspedycja fotograficzna. Od Nikona otrzymacie najlepszy sprzęt oraz przewodnika i nauczyciela.

Gruzję poznawać będziemy w różnych miejscach. Na trasie podróżników goforworld.com znajdą się między innymi Meschetii, McGruzin (Dom Chinkali) oraz… fotografowanie kuchni. Smak będzie rządził całą wyprawą, bo Gruzja słynie z doskonałej kuchni, wielkiej gościonności i niesamowitych widoków. Jesteście gotowi na taką dawkę wrażeń?

Zobacz również

Korea Południowa Biuro podróży Goforworld by Kuźniar

Korea Południowa

Najnowsze wyprawy

Oman. Podobno odwiedza się go nie tylko dla miast, ale dla krajobrazów i przestrzeni, bo to one są niezwykłe... Pustynny i górzyste tereny są wyzwaniem dla podróżnika. Jednak dla krajobrazów i poznania omańskiej kultury – warto! Ruszamy na wyprawę z Anną Polakowską, która pokochała Oman całym sercem.
Przygoda? Oto ona! Podczas naszej podróży będziemy przemieszczać się na skuterach śnieżnych, spędzimy noce w chacie z dala od typowych turystycznych miasteczek... A to dopiero początek!
Kraina wulkanów, gejzerów, a także niedźwiedzi, łososi, monstrualnych homarów i niesamowitych widoków, których nie znajdziemy nigdzie indziej na świecie! Ruszacie z nami?
Korea Południowa zachwyca, zdumiewa, wymaga poznania poza szlakiem. Ruszajcie z nami w 2019 roku!